Ms A's simple pleasures

Wednesday, September 2, 2009

杯麵

今日我又要吃又要講杯麵


日清食品創辦人安藤百福在一次前往美國公幹,看見當地大量使用紙杯 ,因而決定研製一種可以隨時隨地食用的杯裝麵食。


杯麵由日本日清食品公司發明,於1971年在日本上市,最原始品種為Cup Noodles,售價100日圓(0.25美元),為當時袋裝即食麵售價的3倍以上,並以發泡膠為容器。


杯麵試賣期間在球場與賽馬場等地點銷售,因價格過高而不受歡迎,最後只能在某些必須夜間值勤的單位例如消防隊與日本自衛隊販賣。為求打開市場,安藤百福東京鬧區與三越百貨公司合作促銷,創下4個鐘頭賣出兩萬份的紀錄,才奠定日本人接受杯麵的基礎。


由於杯麵走高價路線,所以配料包括冷凍乾燥法製成的乾燥蝦,同時也改以叉子作為餐具。東京街頭促銷讓杯麵在關東得以立足。1972年2月日本發生赤軍連挾持人質與警察對抗的淺間山莊事件。由於警察吃杯麵裹腹的鏡頭上了電視現場轉播,杯麵因此一炮而紅。


90年代日本日清杯麵廣告



 


時至今日,杯麵在日本可是相當有地位更設有杯麵博物館。它位於大阪池田市,是介紹杯麵的發展史。最特別的可算是自製杯麵作紀念。只須300¥,可以取得一個杯麵的「杯」,然後在上面畫上自己喜愛的圖案,再選擇四種配料及味粉,工作人員便會利用機器將閣下的杯麵包裝好,加上充氣膠袋保護,方便携帶。



左邊的是杯麵25週年紀念的番茄芝士意大利海鮮


右邊的是意大利雜菜湯,重點是這個可以放微波爐叮的!



日清食品亦熱銷歐美多年 ,但在拓展亞洲市場方面不無困難 。 該公司開拓各地 市場時 ,會推出迎合當地口味的產品 , 但要在亞洲市場獲利並不容易 , 尤 中國 市場為然 。發展中國家市場 , 中國是潛力豐厚的即食麵市場 , 2002 年食用了 191 億包即食麵 , 同年日本只食用了53 億 包 。


但在中國銷售即食麵的生產商有300 多間 , 日清的佔市率只有 2% 。 雖然該公司 在上海的佔市率達35% , 但在中國其他地 方依然落後於其他對手 。


日清計劃增加更多味道選擇 , 並通過在中國採購 , 盡量降低成本 ,以提高銷路和利潤 。



看見有人放了一罐合味道杯麵的照片上去, 這罐杯麵聲稱可存放十年,專家指出罐頭內基本上是個真空環境, 所以不會有細菌, 所以若沒有破損, 罐頭是可以永遠保存, 隨時食用的。嘩~如果真的話豈不是可避免浪費很多罐頭?

罐身那個 "十年缶保存計劃" 和 "2000>2010"  文字感覺很"型"~很cyber feel~日本人的專長

~當然我不是鼓勵別人吃過期罐頭, 哈哈~

 

一次公幹,一分觀察再加一個實踐一份堅持就影響了全世界,真了不起

11 comments:

飛女 said...

十年保養期既杯面,誰會買?
[版主回覆09/03/2009 08:40:00]我会0羅~但D麵就一定不會保存到十年咁耐

MO said...

其實我諗諗下食杯面減到肥架....點解? 因為吃到唔想吃見到都會嘔返出來果下就有用啦......扣喉 我真係試過見到都想嘔既感覺...怕怕
[版主回覆09/03/2009 09:39:00]哈哈!我最近較忙一星期一餐都会,以前則是很少吃的
見到都想嘔既感覺 咁你都幫襯咗好多

allen said...

方便人類的一個巧思 都容易賺大錢的 !!!
但是 地域觀念 才是讓日清公司 在大陸無法打開市佔率的 !!
康師傅 旺旺仙貝 還不是在大陸打開了知名度.........除了價格因素之外  能融入當地文化 口味 才是重點..........
哈哈 ! 不管日式 韓式 杯麵 都不合我的口味..........還是維力炸醬麵  才是我的最愛呢 !!  (台灣品牌)
[版主回覆09/03/2009 18:31:00]Allen 原來是一個杯面食家!
每一個產品成功與否對能否融入當地文化 是相當重要的一環
維力炸醬麵 ?我要去超市看看是否有售

好好過日子 said...

在商界黎溝這就叫做藍海策略,即係冇人做,而你又諗到D新野同埋夠膽去試!
不過我而家巳經完全唔食杯麵啦!一來冇益,二來好唔環保呵!
[版主回覆09/03/2009 18:33:00]又係幾唔環保 不過有時在公司肚餓杯麵是一個方便選擇

世代 said...

咁多款的杯麵選擇 通常都叫同事
俾杯唔係日清牌子給我, 因為由始至終覺得
它是最難食的.
[版主回覆09/04/2009 08:40:00]唉~又真係幾難吃 我現在吃壽桃牌杯麵味道不差呢

Allie said...

杯麵我不吃的,個人覺得好難吃,原來杯麵有咁多年歷史,真係唔講都唔知呢!
[版主回覆09/04/2009 08:38:00]你煮嘢咁好味當然唔会唬呢D杯麵啦~ 你睇樓上个飛仔現在都被妳寵壞,唔愛吃杯麵呢!

飛鳥 said...

我以前都幾鍾意食這款杯麵,
但近期唔知點解食落覺得好濟,
所以宜家唔買來食了,變心喇.
 
[版主回覆09/04/2009 08:35:00]HK男人就係唔隱陣~易變心呀

Kevin Lau said...

點呀....... 送過比我果罐杯面而家又Post 出黎...
杯面博物館我都有去過呀!個自制杯面而家仲係放o左o係公司呢
[版主回覆09/04/2009 08:34:00]嘻 你有一罐我又要keep一罐留念呀!而目又可以呃你句留言呢
你个自制杯面放o左o係公司咁耐会發霉o架~不如我幫你食咗佢啦!

添添添添 said...

Oh........ A single man cannot live without it! 
[版主回覆09/04/2009 03:37:00]I believe a lot of people cannot live without it too.

dd said...

罐庄杯面,還要加水嗎 ?
[版主回覆09/04/2009 19:03:00]應該不用加水

I said...

我上次去osaka都有自己整杯面 不過一早已經食左落肚 因為只有一個月期限
[版主回覆09/05/2009 10:50:00]正常!你係咪覺得碗杯面特別好味道?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...